דווקא עכשיו • הגדלת הישובים בעוטף עזה

    דוד לזר No Comments on דווקא עכשיו • הגדלת הישובים בעוטף עזה
    15:47
    05.05.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on למעלה מעשרה נפגעים במטח לעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המועצה הארצית תדון מחר (ג') לבקשתו של שר הפנים גדעון סער, בשורה של הקלות בתכנון היישובים הנמצאים בעוטף עזה. ככל שיאושרו הקלות אלו, יהיה מדובר בהחלטות תקדימיות אשר צפויות לחזק את ישובי עוטף עזה ולהגדיל את תושביו.

    שר הפנים גדעון סער, פנה למנכ"ל משרדו המכהן כיו"ר המועצה הארצית לתכנון ובניה בבקשה לדון בשורה של הקלות בנוגע ליישובי עוטף עזה: הגדלת היקף יח"ד המאושרות ביישובים. לצורך כך יקבע כי היקף יח"ד ביישובי עוטף עזה יוגדלו ל- 500 יח"ד.

    נוסף על כך, במושבים הקיימים בתחום עוטף עזה (נתיב העשרה ויכיני) ניתן יהיה נוסף על הגדלת היקף יח"ד ל-500, גם לממש יחידת דיור שלישית בתחום הנחלה.

    הקלה נוספת הינה הפחתת צפיפות המינימום למגורים ויצירת מגרשי מגורים אטרקטיביים עבור אוכלוסייה חדשה שתצטרף לישובים. בישובי העוטף תקבע צפיפות מינימום של 1.5 יח"ד לדונם, דבר אשר יגדיל משמעותית את גודל מגרשי המגורים.

    הקלות אלו עולות בקנה אחד עם הדרישה של ישובי העוטף לחזקם ולהגדילם.

    נוסף לאמור, תדון המועצה הארצית במתן גמישות ליישובי עוטף עזה כך שבהמשך ניתן יהיה לעדכן את היקף יח"ד וצפיפות המגורים בתכנית מתאר מחוזית, מבלי שיידרש תיקון לתמ"א 35.

    השר סער: "חיזוק ופיתוח ההתיישבות היהודית ביישובי עוטף עזה היא משימה לאומית. לצורך יישום מדיניות זאת נדרשת מערכת התכנון לנקוט בצעדים משמעותיים שיבטיחו את ההתפתחות והאטרקטיביות של ההתיישבות באזור".



    0 תגובות